Postupem času do Brna přicházejí i nové trolejbusy typu 27Tr. Proto starším vozům jako je například 22Tr nebo 15Tr nezbývá moc času. Dopravní podnik se chystá trolejbusy typu 22Tr vyřadit již během Června. A tentokrát jsme to opravdu vychytali a udělali jsme rozlučkovou fotoakci právě s jedním z těchto vozů. Vyrážíme už 11.6. v 13:15 z Vozovny Komín. Pokud stále přemýšlíte tak pro vás i na akci budeme mít LAST MINUTE jízdenku za 320kč. Platí se rovnou na akci! Žádná registrace, pouze jízda.
Pro zajímavost je zde i orientační trasa akce. Vozovna Komín – Barvičova – Hlavní Nádraží – Šlapanice (-Vozovna Husovice) – Vozovna Komín Příště se dozvíte celou trasu.. ale zašifrovanou.
K trolejbusu 22tr…
Trolejbus byl vyvinut na počátku 90. let 20. století jako první typ nové modelové řady trolejbusů Škoda. Teprve později byl z tohoto kloubového vozidla odvozen standardní trolejbus 21Tr a autobus 21Ab. Zatímco výroba těchto dvou typů byla brzy zahájena, 22Tr zůstal pouze ve dvou prototypech. Teprve v roce 1999 došlo k obnovení prací na projektu nízkopodlažního dvoučlánkového trolejbusu a první sériové vozy byly vyrobeny až v roce 2002. Designově celou modelovou řadu zpracoval Ing. arch. Patrik Kotas.
22Tr je moderní třínápravové nízkopodlažní vozidlo se samonosnou karoserií. Ta sestává ze dvou částí, které jsou navzájem spojeny kloubem a krycím měchem. Karoserie je ocelová, na čelech vozu s plastovými skořepinami. V pravé bočnici se nacházejí troje dvoukřídlé skládací dveře. Před a za kloubem (respektive krycím měchem) jsou ještě umístěny dvoje jednokřídlé skládací dveře. Všechny dveře jsou ovládány elektropneumaticky, cestující si je otevírají individuálně (poptávkové otevírání dveří). Podlaha vozu je od prvních dveří až za druhé dveře ve výšce 360 mm nad vozovkou. Dále je již zvýšena na 560 mm (sedačky jsou přitom umístěny na zvláštních vyvýšených stupních). Podlahu pokrývá protiskluzová krytina.
Autor: Wikipedia